ĆWICZENIA DLA KAŻDEGO

  • zacznij dzień od delikatnego rozciągania – niektórzy uważają, że zwłaszcza joga jest świetnym sposobem na rozpoczęcie dnia
  • postaraj się energicznie maszerować przynajmniej 3 razy dziennie, na przykład idąc do sklepu czy wyprowadzając psa
  • znajdź taką aktywność, która sprawia Ci frajdę, na przykład lekcje salsy, wspinaczka, chodzenie po górach czy gra w piłkę nożną z przyjaciółmi
  • włóż więcej energii w wykonywanie codziennych obowiązków, na przykład sprzątanie czy prace ogrodowe; idź po schodach zamiast wybierać windę lub wysiądź z autobusu kilka przystanków wcześniej, a resztę drogi przejdź pieszo
  • ćwicz z przyjacielem – to świetny sposób, aby nawzajem się motywować, ponadto wtedy wysiłek staje się o wiele przyjemniejszy!

Autorytety medyczne sugerują, że powinniśmy dążyć do minimum 30-minutowego, umiarkowanego wysiłku fizycznego co najmniej 5 razy w tygodniu.

Być może brzmi to jak spore wyzwanie, ale wcale nie musi tak być. Codzienne zadania takie jak spacerowanie, obowiązki domowe czy prace w ogrodzie mogą zwiększyć tętno, przyśpieszyć oddech oraz podnieść temperaturę ciała, co również zalicza się do codziennej aktywności fizycznej.

Nikt nie oczekuje, że początkujący z dnia na dzień zostanie fanatykiem fitnessu, zatem zacznij od tempa, które Ci odpowiada. Jeżeli nie jesteś pewien, co jest właściwe, przed rozpoczęciem aktywności skontaktuj się ze swoim lekarzem.

Zobacz wszystkie porady